Ny blogg

Ny blogg
Ellapeerlafairy.blogspot.se

fredag 4 oktober 2013

4 långa veckor till

Så detta blidde ju inte riktigt som jag hade tänkt eller planerat.  Då jag i dag var på ortopeden och skulle bli av med mitt gips som jag haft i 8 veckor. Och det gick ju inte jättebra.
Foten såg helt ok ut å var rätt rak å fin. Men sablars vad ont fotleden hade å fortfarande 8 veckor senare var den fortfarande lila å blå där den var som värst svälld när den gipsades för 8 veckor sedan.
Och när jag satt å väntade på att dom skulle gipsa om foten så svällde den och började vrida på sig.

Måste ju säga att jag är grymt less.

Så mina planer om att få igång mig själv å mina hästar grusades rätt rejält. Då det blev 4 veckor till med gips.

Å även om jag nånstans förberett mig på att jag inte skulle bli av med gipset så känns det dom rätt jobbigt i alla fall.

Imorgon hoppas jag på fint väder.
I alla fall nån gång under dagen då jag vill ta ut pärlan å borsta å mysa med henne.
Hon känns som lagomt storleksmässigt nu när det blev så här.
Kanske jag åxå tar en smörjning av lite lädersaker imorgon.

Och nu har jag bestämt att jag ska försöka få igång pärla å kunna köra henne trots gipset.

För nu är jag less på att inte fixa att ta hand om  mina poisar.

Tur att jag har världens mest underbara föräldrar. Ni är mina hjältar å ni är dom som stöttar å hjälper å finns alltid oavsett vad.
Tack mor å far.

Ellas tömkörning läggs på hyllan i 4 veckor till då jag ej kan tömköra med gips.

Mor ville lära sig att tömköra å det ska bli jättekul att lära henne det.  Men det känns som att det skulle vara bra att ha två fötter så jag kan hjälpa till om det blir problem typ tömmar som tvinnas å trasslas ihop å så. :-)

Sen blir det lite ridning på ella är tanken. Mysiga skritturer barbacka i skogen å bara mysa. Både jag å far å eva ev. Och om jag lyckas övertala mor med:-)

Ella är ju som pensionerad men mysiga skogsmulleturer i lugnt  tempo i skogen är bara bra för henne å även mig.

Har även lite önskningar om mig å pärla då jag verkligen är sugen på att utvecklas i körningen med henne. Så jag har kollat runt lite på internet å se vad för roliga kurser som finns.

Skulle vara kul att lära sig mer då det just nu känns lite på hobby nivå å jag vill mer.

Så nu medans gipsjäkulen sitter fast på benet finns som så mycket annat jag hinner med. Surfa runt kolla på fina körekipage selar å vagnar.
Finaste körponnyn har jag ju redan ;-)

 Så ibland när livet bara som känns rätt trist å jobbigt så försöker jag verkligen hitta de där fina guldkornen gällande mina hästar.

Och med dessa rader i hopp och önskningar å spännande tankar om min framtid med mina djur tackar jag för mig.  För nu har det varit god natt ett bra tag ;-)

/E



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar