Ny blogg

Ny blogg
Ellapeerlafairy.blogspot.se

tisdag 1 oktober 2013

Gör ett nytt försök att blogga från min surfplatta...

Vi är inte riktigt vänner då den liksom har en massa roliga ord som den lägger till som vi INTE kommit överens om att den ska skriva. Så jag raderade ett inlägg där den bestämde alldeles för mycket själv. Men nu jäklar.

Skyller allt på surfplattan å inte alls på att jag var astrött å det var mitt i natten.....har för mig att det kan vara bra att korrekturläsa innan man trycker på publicera knappen.

Hur som haver är nu på jakt efter en barbackagjord till Ella å även vintertäcke horsewear med helst fast hals. Går även med löstagbar.
Ska fara till torpgärdan å se vad dom har då jag testade täcken på henne i 140 å det var toktight å allmänt otrevligt för henne så jag tror att 145 med större hals skulle passa prima.
Hon skulle egentligen behöva två men hon har ett fult gult täcke som nog får leva vidare denna vinter.
Ska även köpa bots till henne nu när hon ska börja ridas å tömköras.
Är lite rädd om hennes hovar.

Pärlisen skulle behöva två horsewear täcken då hon är superfrysen madam trots Shettis russet i henne. Ibland tror jag att hon tror hon E en arab typ:))

Nåja ska bli spännande å åka till torpgärdan då jag aldrig varit där tror jag i alla fall.
Ska även köpa bra till dåliga hovar grejer där då jag fått tips om det. Elias hovkvalitet är inte bra all tyvärr.


Nåja hur som helst så är ju planen att mitt gips ska bort på fredag vilket innebär att jag äntligen kan börja ta hand om mina poisar igen. Min plan är en ordentlig rykt på båda frisera lite man å så.
Tömkörning på gården av båda kusarna innan Ella ska sittas på å pärla köras.

Jag är toktaggad å åtta veckor gipsad är ingen höjdare tyvärr. Men nu börjar jag se en gnista hopp i att det snart är fredag å då jäklar.

Smörja är åsåg En ganska astråkig sak men ack så nödvändig å inget är gjort på länge länge å jag har ju inte direkt bara ett träns en sadel å en sele....jihoooo.
Får se om man lyckas muta nån stackare å hjälpa mig :)

Tills dess......

Tja god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar