Ny blogg

Ny blogg
Ellapeerlafairy.blogspot.se

tisdag 8 oktober 2013

förvuxen stubb x 2



Hej. 
Fick dessa bilder igår av min mor efter dom hade borstat å myst å haft sig.

Usch vad jag saknar mina poisar. 

Båda dessa har ju varit stubbade.
Ella var Stubbad för att tja....det är så det ska vara enligt rasstandaren...
Men vad fan. 

Hon lever ju livets glada pensionering.

Btw. Ella ska ju få boots nu när det sen blir dags å börja rida henne. 
Såg på hästshop i boden likadana boots som pärla har i chockrosa lack. Dom fanns i bebisrosa....
De måste hon ju få ;-);-)

Hur som helst...
Nu har vi gemensamt bestämt att Ellas man ska bli lång.
Det blir spännande att se hur hon kommer se ut i lång man.:-) 

För tillfället tycker jag hon är superfin så det så det blir spännande när den blivit ännu längre.

Pärla har ju haft de flesta varianterna på man. Allt från risigt långhårig till kort man klippt ala plugghäst...;-) till stubb.

Hon är verkligen asfin i stubb.
Men det är sådant underhållsjobb med stubb.

Dessutom 2 hästar med stubb.

Anledningen till varför hon blev Stubbad var enbart för att de som red henne klagade mycket på att tyglarna fastnade i manen samt att dom luggade henne ..inte med mening..men när tygeln fastnat i manen å ponnyliten bestämt sig för att leka rodeoponny så har det automatiskt blivit så att det följt med man när dom antingen hållt fast sig. Eller försökt hålla fast sig å ändå tuggat grus.


Inte kul för pärlan att luggas.
Men nu ska hon ju aldrig mer ridas då hon inte alls är nå kul att köra efteråt. 

Så därför har jag bestämt att hon numer enbart ska köras 
:-)

Å är det nu så att hennes man när den blivit längre fastnar i min töm när jag kör så får jag göra en inbakad fläta.

För nu ska det sparas man

Man x 2

:-)

Nu adjö.
Återkommer med nytt inlägg rätt snart skulle jag tro.
I förtvivlan om jag har otur..
I ångesten deluxe om jag har ännu mer otur.
:-)
Inte nnog med dig jag har typ en miljon träns. Selar å sadlar som jag ska smörja...
Bara det känns lite överväldigande då jag har....erhm rätt mycket träns typ. 

Men dessutom så är min plan att jag ska se vad jag har av värde som jag ej behöver.
Som ska fotas å säljas.

Det är min plan.
Men jag vet att jag har som superduperjättemycket svårt att skiljas från det mesta.
Mina stallgrejjer är värre än andra saker jag har.
Men  jag ska verkligen göra ett ärligt försök att bli av med lite grejjer;-) ;-)

Men som sagt.
Det är planen.

Hur slut resultatet blir lär vi ju märka
:-D
:-D 
Nåja.
Nu ska jag fortsätta sova.

Puss puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar