Ny blogg

Ny blogg
Ellapeerlafairy.blogspot.se

onsdag 9 oktober 2013

Superamaziiing dag

Dagen idag har varit fantastisk.
Mor kom å hämtade mig vid ett.
Sen for vi ut till träsket å skulle fixa i sadelkammaren.

Det är som premiär när man som kan kalla det sadelkammare.
Bord å stolar å inte sådär provisoriskt å spartanskt som det var senast jag var i träsk.
Det är så fantastiskt å se hur stallet faktiskt är på väg att bli ett stall...å inte vilket stall som helst. 
Utan mitt alldeles egna superlyxiga stall.
Det ni !!!!!!,!!

Nu börjar det närma sig inflyttning i stall.
Man ser det inom en snar framtid å min far har har gjort ett fantastiskt jobb
Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig att det stallet som snart står inflyttningsklart är det stallet vi köpte när vi köpte gården.
Min alldeles egna stallkonservburk.
Mörkt lågt till tak. Plåt utvändigt å invändigt platt tak. Fuktigt och liknade mer en bra champinjonsodlings hus.

Till att vara trä inne trä ute högt till tak. Ljust bra ventilerat fantastiska boxar å boxgaller superfin sadelkammare.

Det är som svårt att förstå har suttit å kollat på gamla bilder å det går som inte att känna igen stället. 
Me like.

Så idag då.
 Jag har smort typ 15 träns.
Tänkte jag skulle sälja lite saker men jag lixom känner att det kan ju vara bra att ha.
Det kan ju behövas.
Sjukt ja jag vet.
Men det är jag ;) 
Take it or leave it....;)

Jag smorde pärlas sele å far skruvade upp en sadelhängare till den.
Vi fikade även i sadelkammaren å det var lixom bara sååå härligt att känna.. Fan detta är mitt stall. Detta är min dröm.
Även fastän saker ibland ger sig omöjliga eller inte ens uppnåeliga  kan jag bara tänka tillbaka på dagen.

Jag sitter i mitt eget stall på min egna gård med mina fantastiska föräldrar. Utanför stallet står mina hästar å äter. Min katt är i huset å sover på en filt.

Jag mår bra.
Mor mår bra.
 Far mår bra.
Djuren mår bra.
Mina föräldrar är ett par igen.
Jag har rett upp de flesta riktigt besvärliga knutar å blåknutar i mitt liv å mår gott.

Jag är lycklig nu.

Vem hade kunnat tro när livet var som värst att detta var valutan för att ha kämpat.
För att vägrat ge upp å för att mina föräldrar aldrig gett upp hoppet om mig. 
Även om det i perioder har varit nattsvart i mitt liv.
Och jag har kämpat för att ens orka överleva dagen.

Till detta.

Det är helt sjukt.
Helt otroligt 
Å helt fantastiskt underbart.

Nu blev det typ djupa tankar detta. Å det var som inte meningen egentligen.
Men när jag tänker tillbaka så kan jag som känna.....
Shit jag fixade det fan..
Det är stort
Riktigt stort.


Nåja.
Här nedan följer lite bilder från dagen.
Smord sele 
Ett par miljoner smorda träns.
Rensat å skurat på hyllorna av mor 
Medansvar far borrade fast stallinredning.
Fikapaus i vår fantastiska sadelkammare,

Sen det som inte är riktigt lika bra är ju corbas då som går med tratt.
Han har kliat sår i örat å det vill inte läka.
Vi har försökt med tratt då veterinären tyckte att vi skulle börja så men det blir ej bättre snarare tvärt om. Så imorgon ska vi ringa å boka en tid till Gammelstan så får dom kika på det.

Men annars verkar han må hur gott som helst.

Sen kom jag hem å hittade Doris traskandes i trumman i tvättmaskinen.
Hon har ju kommit på att man kan hoppa in i den å sen om man går i maskinen så börjar trumman rotera å det blir typ som ett hamsterhjul.
Skitkul tyckte knallkorken doddo.

Nu är jag hemma i min lägenhet å är rätt trött.
Men det har varit en fantastisk dag som avslutades med en härlig middag å lite familjemys innan far körde hem mig.

Känns som om jag kommer somna fort inatt.

Tack för en fantastisk dag mor å far.
Kram å godnatt.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar